.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گیلان/ بهره برداری از 1300 پروژه عمراني در دهه فجر

استاندار گيلان گفت : يک هزار و 325 پروژه عمراني در دهه فجر امسال در مناطق مختلف استان گيلان به بهره برداري مي رسد.

" روح اله قهرماني چابک " روز شنبه در گفت و گو مطبوعاتي با خبرنگاران استان افزود: هشت هزار و 290 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي اين پروژه ها هزينه شده است .

وي ادامه داد: 25 هزار نفر بطور دائم در مدت اجراي اين پروژه ها مشغول بکار شدند که با راه اندازي اين پروژه ها اين ميزان به هشت هزار و 200 نفر افزايش مي يابد.

وي اظهارداشت : اين پروژه ها در بخش راه شامل احداث و آسفالت 203 کيلومتر راه روستايي ، 17 دستگاه پل بزرگ و تعداد قابل توجهي ابنيه فني و آزاد راه رشت به قزوين است .

وي گفت : آزاد راه رشت به قزوين در روز 22 بهمن سال جاري به احتمال قوي با حضور رييس جمهور به بهره برداري مي رسد.

وي اضافه کرد: بخش مهم اين آزاد راه در گيلان تکميل و علائم ، راهنما و گاردريل هاي مسير آن نصب شده اما در استان قزوين در منطقه شيرين سو حدود 300 متر بايد آسفالت شود که در دست انجام است .

وي ادامه داد: اين آزاد راه به دليل اثر گذاري پروژه بزرگي براي استان گيلان است چون با افتتاح آن سيل مسافران به طرف گيلان سرازير مي شود بنابراين براي پاسخگويي به نيازهاي ايجاد شده بايد دست به کارهاي بزرگتر زد.

استاندار گيلان همچنين از افتتاح آزمايشي طرح منحصر بفرد و بزرگ ساخت داروهاي شيمي درماني کارخانه سبحان نيز در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: در اين کارخانه انواع آنتي بيوتيک ها ، قرص و داروهاي ضد سرطان توليد مي کشود که کاري نو و تازه است که کشور را از وابستگي به داروهاي خارجي نجات مي دهد.

وي افزود: علاوه بر اين از بهره برداري پروژه تجهيزات ترمينال يک ، دو و سه و ساخت چرثقيل غول پيکر بندر انزلي در دهه فجر امسال خبر داد .

وي با بيان اينکه بندر انزلي به سرعت در حال توسعه است و بيشترين اعتبارات ريالي در اين بندر هزينه شده ، گفت : 900 متر اسکله بندر انزلي تا سال 2006 ساخته شد که تقريبا 10 سال طول کشيد اما از 11 ماه قبل تاکنون دو هزار و 200 متر اسکله و موج شکن در اين بندر ساخته شده که اين ميزان تا چهار هزار و 700 متر قابل افزايش است .

وي اضافه کرد: اين بزرگترين موج شکن بنادر ايران است که ظرفيت عملياتي بندر را از هفت ميليون تن به 11 ميليون تن افزايش مي دهد که اين اتفاق ظرف يکسال و سه ماه آينده رخ مي دهد.

وي ادامه داد: اين بندر از بندر باتومي حاشيه درياي خزر بزرگتر خواهد بود که هم اکنون بزرگترين بندر درياي خزر است بنابراين زمين بيشتري براي توسعه آن لازم است که براي تامين آن در حال خشک کردن 40 هکتار از دريا هستيم که تاکنون پنج هکتار خشک سازي شده است .

وي از احداث و حفر چاهها و مخازن براي آب شرب ، احداث مخازن ذخيره آّب ، راه اندازي ايستگاههاي پمپاژ و انتقال آب به 16 شهر استان گيلان ، تصفيه خانه فاضلاب لاهيجان ، ابرساني و توسعه شبکه هاي آبرساني شهرها ، آماده سازي و ايجاد امکانات زيرساختي و زيرسازي پنج شهرک صنعتي استان به عنوان ديگر پروژه آماده بهره برداري در دهه فجر سال جاري در استان نام برد.

وي همچنين از گاز رساني به 34 روستاي استان دردهه فجر امسال خبر داد و گفت : با بهره برداري از اين پروژه ها شاخص بهره مندي استان در اين بخش از 45 درصد به 49 درصد افزايش مي يابد که گيلان از اين نظر وضعيت بهتري نسبت به نرم کشوري دارد .

وي اظهارداشت : 95 روستاي استان نيز از آب سالم بهداشتي در دهه فجر برخوردار مي شوند که ميزان بهره مندي مناطق روستايي استان از آب سالم گيلان به 88 درصد افزايش مي يابد .

وي گفت : علاوه براين 39 روستاي استان گيلان در دهه فجر امسال از نعمت برق بهره مند مي شوند و شبکه هاي فشار ضعيف در مناطق شهري و روستايي و پست برق هوايي و زميني نوسازي و اصلاح شده چون يکي از تهديدات استان در زمان بروز حوادث شبکه هاي برق است .

وي افزود: همچنين نيروگاه بزرگ سيکل ترکيبي پره سر براي توليد يک هزار مگاوات برق با يک هزار ميليارد تومان در دست احداث است که تاکنون 30 درصد پيشرفت فيزيکي ديده و در سال 89 به بهره برداري مي رسد.

وي اظهارداشت : خط چهار مداره 230 و 63 کيلو ولت رشت به چابکسر و نيروگاه گيلان در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد و گيلان جزء بزرگترين توليد کنندگان برق کشور محسوب مي شود بنابراين در استان خاموشي نخواهيم داشت .

وي گفت : علاوه براين 114 واحد مسکن مهر و 120 واحد مسکوني اجاره به شرط تمليک در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد .

وي در پايان سخنان خود افزود: در روز 22 بهمن حرف و حديث ها کنار مي رود و به اراده و دوش مردم تکيه مي شود بنابراين بايد يکپارچگي ، اتحاد و اجراي آرمانهاي انقلاب در روز 22 بهمن به نمايش بگذاريم .

وي اظهارداشت : 22 بهمن امسال متفاوت تر از سال هاي گذشته است چون دشمنان سعي دارند دستاوردهاي ما را به باد بدهند .

وي ادامه داد: در اين روز نه اغتشاشگران اجازه ورود به مسائل را خواهند داشت نه افرادي که نيت شوم عليه ايران دارند بلکه مردم ايران در همه صحنه ها حضور خواهند داشت .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.043 seconds.